FAGLIGE FÆLLESSKABER

& TALENTUDVIKLING

På Campus Odsherred dyrker vi de faglige fællesskaber, både i den daglige undervisning og til fællesarrangementer – det kan være foredrag om fx gambling, politiske valgdebatter, teater eller meget andet.

Vi har desuden en række ekstra faglige tilbud til dig, der har lyst til ekstra udfordringer. Du vil blive præsenteret for tilbuddene i løbet af året på fællesmøder og via Lectio.

Fra mandag til torsdag har vi lektiecafé efter skoletid. Hjælperne i lektiecafeen er både lærere og elever, som kan hjælpe i en bred række af fag. Se på skolens opslagstavler, hvilke specifikke fag, du kan få hjælp til de enkelte dage. Du kan dog være sikker på at kunne få hjælp til matematik hver dag. Vi serverer saftevand i lektiecafeen.

ATU-programmet er for gymnasieelever, og det er et bredt 2-årigt diplomprogram til de dygtigste elever i gymnasiet. Vi tilbyder talenterne forelæsninger på universitetsniveau samt workshops med forskere og topchefer inden for et bredt fagligt felt.

Undervisningen foregår efter skole sammen med hundredvis af videbegærlige og skarpe unge hjerner og hjerter. I alt 100 obligatoriske timer inkl. en camp samt mulighed for at vælge en lang række enkeltstående oplæg i vores valgfrie program.

Projekt Forskerspirer er et landsdækkende tilbud til elever på de fire gymnasiale ungdomsuddannelser HF, HHX, HTX og STX. Projektet er for elever i 2.g eller 1. hf, der har et fagligt overskud.

Forskerspirer giver deltagerne mulighed for at fordybe sig i et emne og udarbejde forslag til et forskningsprojekt. Man kan lave projekter inden for alle fagområder, og der er mange muligheder inden for både humaniora, naturvidenskab, samfundsvidenskab og sundhedsvidenskab.

Er du ambitiøs og elsker at skrive, kan du søge ind på FGK Forfattergrundkursus. Her mødes du med dit hold på camps minimum fire gange om året.

Kvaliteten er høj. Du bliver undervist af professionelle forfattere, og ved siden af undervisningen kan du deltage i ekstra skrivecamps, litteraturfestival og være med til at udgive en bog i foråret.

På BGK kommer du til at arbejde eksperimenterende med kreative processer og idéudvikling, sideløbende med at du får individuel vejledning.

I relation til en bred orientering om samtidskunstens praktikker, som tegning, maleri, skulptur, installation, digitalt/analogt foto, video/film, grafik, lyd, performance mm. får du teoretisk viden og

håndværksmæssige færdigheder og teknikker, med henblik på at udvikle dit personlige kunstneriske udtryk.

Elever fra Campus Odsherred sidder ved to borde med en computer. Eleverne diskuterer en opgave.

vigtige link:

FAKTA OG FAGLIGHED

ET FÆLLESSKAB MED PLADS TIL DIG

DU KAN ALTID KONTAKTE VORES STUDIEVEJLEDER

Studievejlederne står klar til at hjælpe dig med råd og vejledning i forhold til din hverdag og dit studie.

Rikke Glenstrup
Studievejleder