REJSER

LÆR NOGET NYT OM VERDEN OMKRING DIG

At have kendskab til globalisering og den verden vi lever i, er nærmest blevet et grundvilkår for mennesker i dag. Derfor er det obligatorisk, at alle gymnasieklasser og GYM10-klasser på Campus Odsherred kommer afsted på en studierejse.

Studieturen ligger som udgangspunkt altid i 2.g for gymnasieklasserne. Her rejser du og dine klassekammerater til en destination sammen med to af jeres lærere.

Turen er både en social tur, hvor I bliver rystet godt sammen i klassen, og en faglig tur, hvor I lærer en masse.

Rejsens pris (rejse og ophold) vil ligge mellem 4.000 og 4.500 kr. Hvis du og dine forældre har vanskeligheder med at betale dette beløb, er det muligt at søge Odsherreds Gymnasiums rejsefond om et tilskud. Du skal blot bede om ansøgningsskemaet på skolens kontor.

Skolen har en rejsefond, der hjælper de elever, som af den ene eller den anden grund ikke har råd til at deltage i studieturen i 2.g. I rejsefondens bestyrelse sidder der lærere, elever og forældrerepræsentanter. Fonden får indtægter ved forskellige aktiviteter i løbet af skoleåret og modtager også frivillige bidrag fra forældre og sponsorer.

Du skal udfylde et ansøgningsskema hvis du vil søge om støtte til rejsen. Skemaet får du på kontoret. Som dokumentation for, at du har behov for støtten, skal du vedlægge dine forældres skatteopgørelser to år tilbage. Den udfyldte ansøgningsblanket og skatteopgørelserne skal du aflevere til rektor, som er den eneste som ved at du har søgt og som sørger for, at din ansøgning er anonym, inden rejsefondens bestyrelse tager stilling til, om der kan gives tilskud. Du kan maksimalt få betalt rejsens pris, og skal selv betale for mad og fornøjelser på turen.

Elevbetaling til studieture og andre arrangementer gennemføres via Safe-ticket

Link til Safe-Ticket
Vejledning til Safe-Ticket

ET FÆLLESSKAB MED PLADS TIL DIG

FAKTA OG FAGLIGHED

DU KAN ALTID KONTAKTE VORES STUDIEVEJLEDER

Studievejlederne står klar til at hjælpe dig med råd og vejledning i forhold til din hverdag og dit studie.

Rikke Glenstrup
Studievejleder