EFTER SKOLETID

Campus Odsherred er en forholdsvis lille skole. Det betyder at vi kender hinanden på kryds og tværs af klasser og årgange.

Vi afholder løbende arrangementer, hvor vi mødes og dyrker vores sammenhold og interesser sammen. For eksempel:

Bag det beskedne navn ‘Caféaften’ gemmer sig en gigantisk kraftpræsentation.

De unge kreative talenter på Campus Odsherreds gymnasieafdeling begynder allerede i efteråret at skrive et teaterstykke og øve musik. Kulminationen er tre aftener med et show med masser af musik, sang, dans og skuespil, de selv har produceret fra A til Z. Dette foregår hvert andet år.

Et af skoleårets højdepunkter er elevernes musical. Det er en mangeårig tradition, at eleverne hvert andet år spiller en musical for forældre og andre teater elskende borgere i Odsherred. Alle elever kan deltage med skuespil, sang, musik, kulisser, PR og meget andet. Typisk deltager ca. 90 elever på tværs af alle uddannelser, klasser og årgange.

Tjek dato og billetsalg på vores facebookside.

Hvert år uddeler vi Oscar priser til de bedste elevfilm fra mediefagsundervisningen. Det foregår på filmfestivalen, hvor skolen for en aften, er udsmykket med glimmer og røde løbere. Deltagere møder i deres fineste puds og nyder et enkelt glas champagne til fremvisningerne.

Den professionelle jury består af tidligere elever, der alle har gjort film/TV til deres levevej.

Find datoen for filmfestivalen her på siden eller tjek vores facebookside

I løbet af skoleåret afholder vi hyggelige fredagscafeer, som vores forskellige udvalg står for.

Der er derfor altid et tema for fredagscafeen, som fx Klimarådet, Traditionsudvalget eller Sexualundervisningsudvalget sørger for.

Vi holder også musikalske fredagscafeer i samarbejde med den rytmiske højskole.

På Campus Odsherred kan du deltage i frivillig undervisning om eftermiddagen.

Du kan fx være med til fodbold, futsal, fitness eller tennis.

Du kan også være med til samspil eller korsang.

Tilbuddet varierer i forhold til både lærer- og elevønsker, så du har mulighed for at komme med gode ideer.

Frivillig Musik

Der tilbydes frivillig musik efterskoletid. Ofte er den frivillige musik centreret omkring vores musikhold, men der opstår tit bands på tværs af både klasser og årgange.

Frivillig musik handler naturligvis om at spille sammen på kryds og tværs, men kan også være besøg i et lydstudie, en tur til en koncert el.lign.

Frivillig idræt

På Campus Odsherred er der tradition for at mødes om noget idræt efter skoletid.

Hvert år bliver der spillet fodbold og holdet / holdene deltager i en lokal eller landsdækkende turnering.

Af andre aktiviteter kan nævnes kajakroning, SUP (stand-up paddle), klatring og volleyball.

Eleverne har meget stor indflydelse på, hvilke aktiviteter, der udbydes.

KALENDER 2023-24

Vi har samlet alt om skolens aktiviteter

ET FÆLLESSKAB MED PLADS TIL DIG

FAKTA OG FAGLIGHED